onsdag 4 december 2013

Queenstown - Dag 15

Igår anlände vi till Queenstown och kommer stanna här i fem nätter. Skönt att slippa åka buss ett par dagar! Jobbigaste tillfället på resan hände igår då jag tappade bort min plånbok där mitt kreditkort låg....sprang runt hela stan för att leta rätt på den, men den var spårlöst borta, ända tills vi kom fram till hostelet och den mirakulöst glider med ryggsäcken ut från bagageutrymmet på bussen! Klumpen i magen försvann på direkten, har nog aldrig känt en sån lättnad! (Råkade dock mitt i allt lova att jag skulle hoppa Bungyjump om jag hittade plånboken.....)

Igår eftermiddag åkte vi gondolen upp på berget för att titta på den fantastiska utsikten, stunning! Sen åkte vi typ gokart-liknande bilar ner för en bana, sjukt kul (och sjukt ful hjälm).

Queenstown ligger precis vid vattnet så på kvällen tittade vi på solen som gick ner bakom bergen med spegelbilden i vattnet och med tonerna av en livepianist i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar