söndag 24 november 2013

Taupo - Dag 5

Det bästa med Kiwibussarna är att man får se så mycket mer än bara de städer man sover i. Så imorse var vi i en skog som heter Red Forest, med gigantiskt höga träd med röda stammar. Där gick vi en walking track, det har blivit en del sådana och fler lär det bli. Än så länge går det bra att gå "benmässigt" men jag fick skavsår redan i Hong Kong så nu haltar jag mest runt (är rätt orolig för hur resten av resan kommer gå så om någon sitter på ett grymt knep om hur man botar skavsår så hojta till, skavsårsplåster funkar inte riktigt längre).

Efter det åkte vi till Huka Falls, mer som en fors med ett litet vattenfall på slutet. Det var verkligen fint, riktigt turkosblått vatten,  man ville bara hoppa i! 

Vi åkte till hostelet och lämnade väskorna och gick ut för att leta upp några Thermal Pools, efter lite letande hittade vi en och jag säger bara herregud. Det är lätt en av mina topp tre!  Genom hela staden går en flod och den här poolen låg precis intill floden med ett 50 gradigt vattenfall som forsade ner i den. Så man kunde sitta i den varma poolen för att sedan simma ut i floden en bit för att svalka sig i det iskalla vattnet. Riktigt coolt, och vi ska tillbaka dit imorgon bitti igen då det förhoppningsvis inte är så mycket folk.

2 kommentarer:

  1. Hej Steffi , har försökt skriva en gång men det blev fel så jag försöker igen<3
    Hoppas du hade en fantastisk dag på din födelsedag, och att ni fick en extra god
    middag.
    Angående dina skavsår, så önskar jag att det är bättre, men om inte. Se till att komma till ett apotek och köp en typ av sårkompress som ser ut som plast fast elastiskt.
    Sen köper du vadd och kirurgtejp och vadderar ovanpå med.
    Krama om Joel och bli skavsårs fri <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade en underbar fodelsedag och har ocksa blivit skavsarsfri - LYCKA!! Kram fran oss bada!

      Radera