onsdag 20 november 2013

Auckland (försenat inlägg)

Har spenderat vår första dag i NZ, Auckland och det verkar grymt bra hittills! Vi har gått runt i stan, handlat mat som vi sedan lagade i den rymliga lägenhet vi ska spendera natten i. Det blev så lyxigt som pasta med tomatsås och champinjoner...kompenserar lite för att hotellnatten var en aning över budget (och lägenheten var en aning över behov med två sovrum, stort badrum, vardagsrum och kök). Men det var en ganska skön uppgradering från den typ 1 kvm stora flygstol man spenderat de senaste två nätterna!

Klockan är åtta här och mat- och sovklockan har ringt sova för längesen pga sömnbrist (och nej jag slapp inte barn som sparkade på mitt säte, av de fyra barn som var på planet hade ett av dem stolen bakom mig, Great!) 

Imorgon (idag) åker vi vidare till Coromandel för att gräva oss en varm pool på stranden 'hot water  beach' och senare förhoppningsvis ta oss till vackra Catherdral Cove, där öppningsscenen från Narnia 2 har spelats in.

Hörs!

2 kommentarer:

  1. Hejhopp!!
    Nu har jag oxo hittat din blogg. Jag fick den av Anna så jag lär ju följa med dig resa! Spännande för oss att se vad ni kommer att få uppleva, medans vi sitter i Böle och funderar hur vi ska orka oss genom höstens mörka dagar! Då jag var iväg och reste, typ 27 år sen, fanns det inget bloggande:):) Så jag följer med varje dag så blogga mycket och ofta!
    KRAM på dig! hälsar Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat hit! :) Ja vi försöker uppdatera varje dag så ni får mycket att läsa och så att vi själva kommer ihåg senare;) KRAM

      Radera